Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

  • Denne begivenhed er allerede afholdt.

Orø samler borgere og eksperter om fremtidens energifællesskaber

18. maj Kl 13:00 - 17:00

Borgermøde på Orø

Hvordan kan lokale fællesskaber være med til at skabe bæredygtige energiløsninger med lokal forankring? Det spørgsmål er i centrum, når Holbæk Kommune inviterer til opstartsmøde på Orø den 18. maj som led i et nyt EU-støttet Interregprojekt Danish-German Sustainable Islands om grøn omstilling på øsamfund. 
Orø er sammen med Femern udvalgt som demonstrationsområde i et projekt, der skal udvikle modeller for bæredygtig energi og lokal selvforsyning med aktiv borgerinddragelse. Målet er at skabe løsninger, der både er teknisk, økonomisk og socialt bæredygtige – og som på sigt kan inspirere andre øsamfund i Danmark og EU. 
Arrangementet finder sted mandag den 18. maj kl. 13 på Orø Kro. Der kræves ikke tilmelding, og alle interesserede er velkomne. 

Detaljer

Arrangør

Sted